Uzindikoj de Glito

[Version Française]  [English version]

Copyright (C) 1996, 2002-2004 Emmanuel Debanne (emmanuel a debanne . net)
Tiu programo estas eldonata laux la GNUa Gxenerala Publika Permesilo. Gxi uzas la bibliotekon FLTK (www.fltk.org).

Glito estas eksplorilo de la fraktaloj nomataj IFS (de la angla Iterated Function System). Glito ebligas la konstruon mane aux hazarde de tiuj fraktaloj kaj la tuja vido de la fraktalo kiu rezultas de la interago. Kelkaj animacioj estas proponataj. La rezulto (cxu nur bildo cxu animacio) estas registrebla.


Parametroj

Kiam lancxita, Glito provas legi la dosieron "param.xml". Se tiu cxi dosiero ne ekzistas, aprioraj parametroj estas uzataj.

Parametroj estas modifeblaj en Dosiero->Modifi_parametrojn, legeblaj de dosiero danke al Dosiero->Legi_parametrojn kaj registreblaj danke al Dosiero->Registri_Parametrojn.

Jen la listo de la parametroj modifeblaj en Dosiero->Parametroj.

Dimensioj de la skemo
Proporcio inter la dimensioj de la skemo kaj la plej malgranda dimensio (alto aux largxo) de la cxefa fenestro.
Dimensioj de la antauxvido
Proporcio inter la dimensioj de la antauxvida bildo kaj la dimensioj de la cxefa fenestro.
Angulo de rotacio (rad)
La premo de la klavoj "sago supren" kaj "sago malsupren" rotaciigas la selektatan funkcion per tiu radiana angulo.
Dimensioj de registratajxoj
Alto kaj largxo de la registritaj bildoj.
Bildoj po ciklo
Kvanto da bildo po ciklo de animacio (duoble por rivoluo aux transformo).
Relego de muspozicio (ms)
Minimuma intertempo antaux la relego de la muspozicio.
Denseco
La lumeco de bildero rilatas al kvanto da atingo dum la komputado. Kontrauxe al "Minimuma grizo", 255 ne limas tiu kvanto. La malavantagxoj estas ke la komputado estas malpli rapida kiam bildo estas remontrata kaj ke la programo bezonas kvinoblan memoron.
Minimuma grizo
Minimuma valoro de lumeco de bildero. Dum komputado de bildo, kiam bildero estas atingita je la unua fojo, sia koloro igxas la minimuma valoro de lumeco. Kiam atingita je nova fojo, sia koloro estas krementi per 1.
Kvanto da iteracioj dum kadrado
Kvanto da komputataj punktoj uzataj por difini la plej malgranda kadro entenante la fraktalon. Ju pli granda tiu kvanto, des pli longa la tempo por vidi novan fraktalon.
por animacio
La Kvanto da iteracioj dum kadrado estas multiplikata per tiu koeficiento kiam temas pri bildo de antauxvido aux animacio.
Tempo po bildo
La tempo de komputado antaux apero de nova bildo estas regata cxu laux tempa mezuro je milisekundoj, cxu laux kvanto da komputadaj punktoj. Atentu: la mezurata tempo estas tempo de la programo kaj ne reala tempo.
Iteracioj po bildo
Kvanto da punktoj komputataj antaux remontro de la bildo aux montro de sekvanta bildo.
Kalibri
La kalibrado komputas la kvanton da punktoj po bildo da animacio (Iteracioj po bildo) laux kvanto da bildoj po sekundo (reala sekundo kaj ne sekundo de la programo).
Post la kalibrado, estas: iteracioj_dum_kadrado = 5*iteracioj_po_bildo.
Nigra/Blanka
Sxangxas la fonkoloron de la bildoj.
Travideco
PNGaj (prononcu 'pingaj') bildoj kaj MNGaj (prononcu 'mingaj') animacioj povas esti registri kun travideco. Nur la fonkoloro povas esti travidebla ("fonkoloro") aux cxiuj koloroj ("alfa").

Menuo Dosiero

Registri la parametroj

Cxiuj la parametroj jxus prezentitaj estas registreblaj en dosiero danke al Dosiero->Registri_Parametrojn.

Skema vido / Grandigita vido

Oni sxangxas de regximo de vido (skemo kaj antauxvido aux grandigita vido) per la menuo aux la klavo 'b'.

Registri PNG/BMP/PGM

La bildoj de la fraktaloj estas registreblaj lax la datenstrukturoj PNGa, PGMa aux BMPa (unubite aux okbite).

Menuo Helpo

Helpo->Dokumento por vidi cxi tiu dosiero.

Helpo->Prezenta_Animacio lancxas hazardan prezenton.
Rivoluo, proksimigxo kaj transformo al nova skeleto okazas dum la ciklo. Lineara, sinusoida kaj julialineara cikloj sin sekvas.

Helpo->Pri: versio kaj kopirajto de la programo.

Antauxvida regximo

Kun tiu regximo, la skeleto estas modifebla per la muso kaj la klavaro. La fraktalo kiu rezultat estas montrata samtempe.

Funkcio de IFSa fraktalo estas dudimensia afina funkcio. Oni skribas gxin:
Xn+1 = x1 Xn + x2 Yn + xc
Yn+1 = y1 Xn + y2 Yn + yc

Tia funkcio estas figurata per paralelogramo de centro la punkto (xc, yc) kaj kies du sinsekvaj strekoj estas la vektoroj V1 = (x1, y1) kaj V2 = (x2,y2).

Skeleto konsistas en kvanto n de tiaj funkcioj (la IFSo) kaj de unu funkcio uzata por difini la videblan parton de la fraktalo.

Selektata funkcio estas rugxa kaj flava krom la kadranta funkcio kiu estas rugxa kaj blanka por distingi gxin.
Premu la klavojn 'v' (aux "sago maldekstren") kaj 'n' (aux "sago dekstren") por selekti la antauxan aux postan funkcion.

Du regximoj de funkciado ekzistas por la muso. La unua regximo (rot/dil ne markita) servas por translacii paralelogramon aux modifi la vektorojn V1 aux V2. La dua regximo servas por rotacii kaj grandigi aux malgrandigi paralelogramon.

Alklaku la spacetan klavon aux la menuan butonon por sxangxi la musa regximo.

Regximo normala

La valoroj xc kaj yc de funkcio estas modifataj per premado de la maldekstra musklavo kaj movado de la muso samtempe. La centro de la paralelogramo sekvas la musmontrilon.

La valoroj x1 kaj y1 (vektoro V1) aux x2 kaj y2 (vektoro V2) estas modifeblaj per premado de la dekstra musklavo. La ekstremajxo de la vektoroj V1 kaj V2 kiu estas la plej proksima de la musmontrilo difinas la modifotan vektoron. La formo de la centro de paralelogramo indikas la ordon de la vektoroj V1 kaj V2 (+ aux - laux la pozitiveco aux negativeco de la sinuso de la angulo (V1,V2)).

Alklaku la mezan musklavon (aux ambaux musklavoj) por modifi nur unu vektoron. La dua vektoro ne movas.

Regximo rotacia/homotetia

Por rotacii (respektive modifi dimensie) paralelogramon, alklaku la maldekstran (respektive dekstran) musklavon. Tiuj transformoj movas la punkton formitan de ekstremajxojn de la vektoroj V1 kaj V2. Rotacio kaj homotetio povas okazi samtempe per premado de la meza musklavo (aux de maldekstra kaj dekstra musklavoj). La punkto sekvas la musan movon.

Jen resumo de la eblaj agoj kun la muso. La valoroj modifataj estas indikataj per rektaj krampoj:

RegximoMaldekstra musklavoDekstra musklavo Meza musklavo
(aux maldekstra + dekstra)
normala translacio [xc,yc]V1 [x1,y1] aux V2 [x2,y2] V1 kaj centro [x1,y1,xc,yc]
aux V2 kaj centro [x2,y2,xc,yc]
Rot/Homrotacio [x1,y1,x2,y2]homotetio [x1,y1,x2,y2] rotacio kaj homotetio

Premu la klavoj "sago supren" kaj "sago malsupren" por rotacii la paralelogramon je angulo "Angulo de rotacio".

Menuo Funkcio

La menuo "Funkcio" kaj la klavfunkcioj CTRL+X,C,V utilas por forpreni, kopii kaj aldoni funkcion.

Paralelogramo estas kvadratigebla per Funkcion->Kvadratigi aux klavo 's'.

Por sxangxi la specon de fraktalo, selektu Funkcio->Lineara, Funkcio->Sinusoida aux Funkcio->Julia. La skalo de la skema adaptigxas auxtomate.

Menuo Skeleto

Alklaku Skeleto->Nova por krei novan fraktalon. Kelkaj famaj fraktaloj estas konstruebla per selekto de kvadrata numbro de funkcioj (4 aux 9) kaj poste per forpreno de kelkaj funkcioj (Funkcio->Forpreni).

Skeleto->Hazarde (klavo 'h') modifas hazarde la valoroj de la funkcio. Uzebla kun la skema antauxvido kaj la grandigita vido.

La skeletoj estas registreblaj kaj legeblaj en facile komprenebla teksto per Skeleto->Registri_skeleton kaj Skeleto->Legi. Ili estas uzeblaj per la programo "Fractint" danke al Skeleto->Registri_skeleton_Fractint-e. Atentu: ambaux malsamaj dosieraj struktoroj havas la saman sufixkon ".ifs".

Skeleto->Dimensio kalkulas la Hausdorff-an dimension de la fraktalo.

La skeletoj estas rapide registreblaj por tempeto. Kvar memoroj ekzistas. Por registri la skelekton, selektu Skelekto->Enigi_memoron_X aux premu la klavojn '5', '6', '7' aux '8'. Por eligi jam registritan skeleton, selektu Skeleton->Eligi_memoron_X aux premu la klavojn '1', '2', '3' aux '4'.

Menuo Animacio

Proksimigxo

Por proksmigxi de la selektata funkcio.

Transformo

Por transformi la skeleton de la memoro 1 en la skeleton de la memoro 2 kaj reiri al la skeleton de la memoro 1.

Rivoluo

La selektata funkcio estas rotaciata por cxiu nova bildo de la animacio per angulo kiu valoras PI/(kvanto da bildoj po ciklo).

Klavfunkcioj

La klavfunkcioj de Glito (ekster CTRL-xxx) estas :

'ESC' eskapoLa komputado pauxzas.
Repremu ESC por dauxrigi le komputadon.
'b'Skema vido aux grandigita vido alterne.
'Espace'Sxangas la regximon de la muso.
'v' et 'n'Selektas la antauxax aux postan funkcion.
'F1'Montras tiu dokumento.
'z'Lancxas la animacion "proksimigxo".
't'Lancxas la animacion "transformo".
'r'Lancxas la animacion "rivoluo".
's'Kvadratigas paralelogramon.
1, 2, 3 ou 4Eligas la skeleton el la memoro 1, 2, 3 aux 4
5, 6, 7 ou 8Enigas la skeleton en la memoro 1, 2, 3 aux 4

Kopirajto

Glito is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or (at your option) any later version.

Glito is distributed in the hope that it will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. See the GNU General Public License for more details.

You should have received a copy of the GNU General Public License along with Glito (named COPYING); if not, write to the Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA 02111-1307 USA